Printed From:

Puffadás, teltségérzet, hányinger

Egy nagyobb étkezésre szervezetünk gyakran reagál puffadással, teltségérzettel, felfúvódással, amelyet akár görcsös fájdalmak is kísérhetnek.

A puffadásnak számos oka lehet, de leggyakoribb az elfogyasztott étel nem megfelelő emésztése - például az epe segít a zsírok bontásában és felszívódásában, hiányában tökéletlen a zsíremésztés, ez pedig teltségérzetet eredményezhet. A patkóbélben, majd a vékonybélben meg nem emésztett tápanyagok tovább kerülnek a vastagbélbe, ahol az ott lévő baktériumok bontják tovább. A bakteriális bontás során gáz is képződik, ez abban az esetben, ha fehérje vagy zsírok kerülnek a vastagbélbe akár kellemetlen szagokkal is járhat.

Puffadást és teltségérzetet okozhat még a szén-dioxid felszabadulás, például nagy mennyiségű szénsavas ital fogyasztása esetén. Továbbá fokozhatja a gázképződést a túlzott levegőnyelés, ami egy természetes folyamat, de stressz, kapkodó étkezés, rágógumi túlzott használata esetén megnövekedhet ennek mennyisége.

A haspuffadás hosszan fennálló tünete további kivizsgálásokat igényelhet, de legtöbb esetben a tünetek mögött csak a helytelen életvitel húzódik meg. Kisebb mennyiségű ételek lassabb elfogyasztásával, a nagy mennyiségű szénsavas italok elkerülésével csökkenthetjük a kellemetlen tünet előfordulását. Segíthet még, ha kerüljük a kifejezetten puffasztó ételeket, kezeljük a stresszt, valamint rendszeresen mozgunk.

Nagyobb mennyiségű zsíros étel fogyasztása esetén segíthet a Bila-Git®, amely segíti a zsíremésztést és így csökkentheti a teltségérzetet, puffadást.

Utolsó módosítás: 2015. szeptember 24.